1 Kasım 2009 Pazar

Cevat Çapan'ın tarihinden fotoğraflar...



Fuar merkezinin ikinci katından Şair Cevat Çapan'ın yaşamından çeşitli kesitler sunan,siyah beyaz fotoğraflarından oluşan bir fotoğraf sergisi var.Sergilenen fotoğrafları incelerken bir zaman tüneline girmiş gibi hissettim kendimi...Gençliği,
eşinin gençliği;çocukları,çocuklarının küçüklüğü ve büyümesi;Cevat Çapan'ın saç ve sakalına düşen kırlar - sakalı yüzüyle bütünleşmiş gibi - ;eşiyle geçen bir ömrün tanıklığı;edebiyat söyleşileri,dost meclisleri...Fotoğraflarında zamanın Cevat Hoca'nın fiziksel görünüşünde oluşturduğu değişim görülebiliyor;değişmeyen ise yüzünden eksik olmayan gülümseyişi ve gözlerindeki ışık ! O ışık ki;dizelerde gösteren kendini!

Fotoğraf sergisindeki birkaç fotoğrafı tanık olduğum bu zamanı kaydetme isteğimden fotoğrafladım.Fotoğrafın fotoğrafı oldu,ama olsun.O zamanları yaşamadım ama yaşar gibi oldum.Cesar'ın değişine bir gönderme yaparsam;gittim,gördüm,tanık oldum!