7 Kasım 2009 Cumartesi

Erkan Bey'in anısına...(*)

sokakların lordu erkan bey'in hatırasına...sokaklarda adımlarının izleri,çöp konteynerlerinin pisliğinde yaşama savaşı ve onun kavgası vardı.Çöp arabasının peşi sıra onu takip eden köpeği nez...Bir mühendisti o;Almanya'da yaşamıştı.Neden bırakmıştı her şeyi bilinmez.bir sırdı,ölümüyle birlikte sonsuza giden.haberini bir gün çöp toplayıcı arkadaşlarından birinden duydum.Parkta ölü bulunmuştu.O benim için Erkan Bey'di;ben onun için Ata Bey.Hiç bir zaman küfürlü konuştuğunu duymadım ve hiç sarhoş görmedim onu.Hiçbir şey istemezdi,yanlızca kitap.Ben de olan bütün kitapları okumuştu.Bütün klasikleri hatmetmiş,benim edebi anlamda geçtiğim yollardan geçmişti.Benden en son 'Bal Mahmut' olarak bilinen Mahmut Baler'in bir kitabını istemişti.Alamadım.Zaman yetmedi;zaten neye yeter ki zaman!


Ata Erbayav 8 Kasım 2009,06.50

(*) Sayın Senem Dere'ye geç kalmış bir yazının yazılışına vesile olan hatıralar silsilesini tarihimin tozlu sayfalarından günışığına çıkarıp yazıya dönüştürmem için,
bilmeden,anılarımı tetikleyip bu yazının sebebini oluşturduğu için özel teşekkürle...