30 Haziran 2009 Salı

Güle güle Kemal abi...



soL (HABER MERKEZİ) Ünlü şair Kemal Özer, geçirdiği kalp krizi sonucu vefat etti. 74 yaşındaki Özer, İkinci Yeni akımıyla başladığı şiir serüveninde toplumcu gerçekçiliğe yönelmiş, sayısız özgün eser vermişti.

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olan Özer, 1960 yılında 1981 yılına dek Cumhuriyet gazetesinde çalıştı. Ardından kitapçılık ve yayıncılık faaliyetleri sürdüren Özer, Şiir Sanatı, Yeni a, Varlık gibi dergilerde de çeşitli görevler almış, yazılar kaleme almıştı. Kemal Özer, 1999-2000 yıllarında Türkiye Yazarlar Sendikası’nın ikinci başkanlığını yapmıştı.

Kemal Özer'i şiirleriyle uğurluyoruz...

Bir Yürüyüşün Sonunda Şarkı

Gökyüzü ilk kez benim, çünkü yukarıya
kaldırınca parmağımı değecek kadar yakın

Deniz benim, ilk kez benim, sularını ayaklarımla
köpürtecek, sesini dolduracak kadar avuçlarıma

Rüzgâr ilk kez, sözcükler ilk kez benim, yelelerine
tutunup da uçacak kadar, uçuracak kadar yüreğimi

Bir yürüyüşün sonunda uç veren kanatlarla
acıyı silebilirim, yazıldıkça alnına çocukların

Bir adımda geçebilirim kentin ıssızlığından
göğün, rüzgârın, denizin coşkulu kalabalığına

İlk kez benim, ilk kez soluğunu elimde
bir bayrak gibi tutuyorum,
bir daha bırakmamak üzere...



KAYNAK:http://haber.sol.org.tr/mansetler/mansetsag/15871.html